TC Gıda Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı Resmi İnternet Sitesi
Ana Sayfa Siteme Ekle
Eğitim Filmleri
Haberler
İletişim
30-12-2016 tarihinde, 15:41 saatinde eklendi, 88 defa izlendi.
Haftada 4 kez bakliyat tüketin

21122016_bakliyat_ozel_haber.mp4

Ülkemizde yaygın olarak tarımı yapılan ancak yeterince tüketilmeyen besin kaynağı kuru bakliyatlar. Bakliyatların tüketimini artırmak amacıyla hem Birleşmiş Milletler hem de Dünya Tarım ve Gıda Örgütü harekete geçti. Peki kuru bakliyatların ne gibi faydaları var? Kuru bakliyatları nasıl ve ne kadar tüketmeliyiz?

Haber : Bircan ACAR 

Kamera : Tolga URUN 

Birleşmiş Milletler 2016 yılını bakliyat yılı ilan etti, Dünya Gıda ve Tarım Örgütü de haftada 4 kez  bakliyat tüketimine dikkat çekti. Diyetisyen Feride Şimşek Benli de kuru bakliyatları sofralarınızdan eksik etmeyin diyor. Şimşek, haftada en az 2 kez bakliyat tüketilmesi konusunda uyarılarda bulunuyor.

Kuru bakliyatlar kan şekerini hemen yükseltmediği için gün içinde yaşanan tatlı krizlerini engellemek isteyenlerin, diyet yapanların ve insülün direnci olan hastaların vazgeçilmezi olmak zorunda. Bakliyatlar çözünür posaya sahip olduğu için tok tutma özelliğine sahip hem de kan şekerini düzenliyor.

Sadece diyet yapanların ve insülin direnci olanların değil 7'den 70'e herkesin vücuduna alması gereken çok sayıda vitamini de barındırıyor baklagiller. Bir tabak kuru bakliyat yemeğinden  hayvansal protein kaynaklarından alınan b12 vitaminleri dışındaki tüm vitaminleri alınabiliyor.

Kuru bakliyatların içinde bulunan vitaminlerden yararlanmak için pişirme şekli de önemli. Kuru bakliyatları iki şekilde pişirmek mümkün. İlk yöntem geleneksel yöntem yani bir gece önceden ıslatılarak pişirme yöntemi. Ancak bu yöntemde bakliyatta bulunan vitaminler suya geçiyor ve bu suyu döktüğümüzde de vitaminleri kaybetmiş oluyoruz.

İkinci yöntem ise düdüklü tencerede pişirme yöntemi. Beslenme uzmanlarının en çok tavsiye ettiği yöntem de bu.

Ayrıca kuru bakliyatların protein değerini artırmak da bizim elimizde.Mesela bulgur pilavını mercimekle pişirmek onun protein değerini kat kat artırıyor. Ya da kuru fasülyeyi et ile pişirdiğimizde de aynı sonucu almak mümkün olabiliyor.

Son dönemlerde yaygınlaşan kuru bakliyat unları da vücudumuzdaki bitkisel protein açığını kapatmaya yetiyor.  

Paylaşım
Yorumlar 0 Yorum
Diğer İlgili Başlıklar
Genç Çiftçi Hibe desteklerinde geri sayım başladı
Hayvancılıkta yeni dönem
Gıda etiketlerinde yeni dönem başlıyor
Balıkçı gemileri takipte
Doğal olan her şey güvenli değil
Zeytine ''Hayat'' geliyor
Türkiye'nin en kapsamlı hububat analiz laboratuvarı
Mobil Güneş Pili
Çölleşmeye karşı eylem planı
Haftada 4 kez bakliyat tüketin
TARSİM’de yeni dönem
Kuraklık Takip Altında
Bilgi, görüş ve önerileriniz için [email protected] adresine e-posta gönderebilirsiniz.
Tarım Özel
Genç Çiftçi Hibe desteklerinde geri sayım başladı
Hayvancılıkta yeni dönem
Gıda etiketlerinde yeni dönem başlıyor
Kamu Spotları
Nitrat Kirliliği Kamu Spotu
Bakliyat Kamu Spotu
FAO Gıda Günü Kamu Spotu
Toprak Ana Kamu Spotu
Takviye Edici Gıdalar Kamu Spotu
Süt Kamu Spotu
Su Ürünleri Kamu Spotu
Dünya Gıda Günü Kamu Spotu
Sağlıklı Mangal Kullanımı Kamu Spotu
Sağlıklı Bayramlar Kamu Spotu
Piliç Eti Kamu Spotu
Okul Sütü Kamu Spotu
Okul Kantini Gıda Yonetmeliği Kamu Spotu
Kurbanlık Hayvan Seçimi Kamu Spotu
Kurbanlık Hayvan Refahı Kamu Spotu
Kurban Kesimi ve Sonrası Kamu Spotu
Kurban Etinin Saklanması Kamu Spotu
Kurban Kamu Spotu
Güvenilir Gıda Kamu Spotu
Gıda İntoleransı Kamu Spotu
En Çok
Okunanlar İzlenenler
Tarım TV ® 2010 - 2015