Birkaç hafta meyve-sebze yemek bile cildinizin canlanmasını sağlamaya yetiyor
İngiltere'de bilim insanları bir kaç hafta meyve sebze yemenin bile cilt rengini güzelleştirdiğini açıkladı. St Andrews Üniversitesi tıp fakültesi uzmanları, 35 kişilik bir grubun beslenme alışkanlıklarını inceledi. Uzmanlar, daha çok yeşil sebze yiyenlerin daha canlı bir ten rengine sahip olduğu sonucuna vardı. Altı hafta içinde sağlıklı beslenen kişilerin ciltlerinde "altın bir ışıltı" oluştuğu, kötü beslenen kişilerde ise bozulma ve solgunluk oluştuğu belirtiliyor. Yenilen sebze meyvenin kişinin dış görünümüne yansıyarak cazibesini arttırdığı görüşü başka bilimsel çalışmalarda da ortaya atılmıştı. Pek çok sebze ve meyvede bulunan ve sarı ve kırmızı renk veren karotenin cilt rengini etkilediği, çok uzun yıllardır biliniyor. Ancak normal ve sağlıklı bir beslenme alışkanlığının ne düzeyde etki ettiği net değildi. St Andrews Üniversitesi sağlık psikolojisi uzmanı Dr. Gözde Özakıncı ve meslekdaşları, altı haftalık çalışmalarında çoğu beyaz, 35 gönüllü öğrencinin ne kadar sebze ve meyve aldığının kaydını tuttu. Gönüllülerden bu süre içinde solaryum, makyaj ve bronzlaştırıcı krem kullanmamaları istendi. Tenlerinin renk tonu özel bir araçla, deney öncesinde, sırasında ve sonrasında incelendi. Elde edilen sonuçlar, sebze meyve tüketiminde meydana gelen değişimlerin cilt rengini de değiştirdiği yönündeydi.
Mahmuzlu camgöz köpek balıkları bilim adamlarının yakın...
Devamını Oku ->
Hatay, Kahramanmaraş ve Adıyaman'da iklim kaynaklı afet riski...
Devamını Oku ->
Ülke genelindeki il tarım ve orman müdürlüğü ekipleri,...
Devamını Oku ->
Kastamonu’da küçükbaş hayvanlar üzerinde yürütülen bilimsel...
Devamını Oku ->
Mardin'de 78 yaşındaki Şeyhmus Erginoğlu, 31 yıl önce çöp...
Devamını Oku ->
Türkiye'den bu yılın ilk 6 ayında 911 milyon 35 bin dolarlık...
Devamını Oku ->
İklim değişikliğiyle Akdeniz’i tehdit eden istilacı balon...
Devamını Oku ->
Antalya, Isparta ve Burdur'daki firmalardan yapılan yaş meyve ve...
Devamını Oku ->